Kontakt
Biuro Obsługi Tłumaczeń

Potrzebujesz pomocy?
Chcesz rozpocząć współpracę?
Zadzwoń lub napisz!
+48 17 863 34 74
+48 17 230 49 50

Kobiety kupując samochody, nie patrzą już tylko na ich kolor

Cztery na dziesięć samochodów kupują kobiety. Wbrew stereotypom coraz mniej interesują je kolory, a coraz bardziej konie mechaniczne, systemy bezpieczeństwa oraz osiągi.
W dziewięciu na dziesięć przypadków panie mają decydujący wpływ na wybór samochodu. Męskiej części klienteli wydaje się, że znają się na autach, ale to panie coraz częściej przejmują inicjatywę w salonie. Z oficjalnych danych dilerów wynika, że średnio już 40 proc. klientów indywidualnych kupujących nowe auta stanowią kobiety. W pozostałych 60 proc. samochody nabywają mężczyźni, ale i tak w całym procesie zakupu towarzyszą im żony, dziewczyny, a nawet córki i matki. Sami dilerzy i importerzy nie ukrywają zaskoczenia tym, jak w ciągu ostatniej dekady zmieniło się spojrzenie kobiet na auta. Dziesięć lat temu pytały głównie o dostępne kolory, dzisiaj przychodzą do salonu i potrafią precyzyjnie określić, jakiego samochodu potrzebują. Znają się na systemach bezpieczeństwa, wiedzą konkretnie, jaki silnik chcą mieć pod maską. To mit, że kobiety interesują tylko małe, miejskie samochody. Na takie decydują się głównie panie początkujące za kierownicą, które nie mają jeszcze wyrobionych opinii i ulegają stereotypom. Myślą: „posłucham taty i mamy i kupię małe auto, bo będzie mi się lepiej nim jeździło”. Potem najczęściej sprzedają je szybciej, niż zakładały, i przesiadają się do czegoś większego, szybszego, bezpieczniejszego. Coraz więcej kobiet traktuje auto nie, jako środek transportu, lecz jako hobby, i nawet próbuje swoich sił w sportach motorowych. Kobiety przywiązują znacznie większą wagę do bezpieczeństwa w aucie niż mężczyźni. Są bardziej świadome tego, w jakie systemy można wyposażyć samochód, i wiedzą, jak one działają. Kwestie bezpieczeństwa decydują także o tym, że kobiety gustują w coraz większych autach. Generalnie zasada jest taka – im starsza kobieta o lepszej pozycji społecznej i zawodowej, tym większe i bardziej luksusowe auto wybiera. Młode singielki nadal wolą samochody małe, co nie znaczy, że byle jakie. Lubią się wyróżniać, szukają mocniejszych silników. Wbrew obiegowym opiniom to mężczyźni znacznie częściej przy wyborze auta kierują się emocjami.
Dodano: 2012.03.19